Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2018 02:34 - "Защо крадат хората"?!
Автор: eloiz Категория: Изкуство   
Прочетен: 5595 Коментари: 10 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Докато пътувах във влака днес, за втори път през последните дни чух една интересна фраза, от устата на някаква дама - "Защо крадат хората?! Как да не крадат!" - фразата ме поядоса, колеги, и дойдох тук, за да се изкажа. 
Вярно е, че стана късно през нощта, обаче аз съм твърдо решена да поддържам своето изказване, още повече, че то ме ободряваше цяла вечер, докато го обмислях. И така, колеги, аз съм силно възмутена от това, дето хората у нас, като цяло, намират кражбата за нещо нормално. Това, разбира се, се дължи на липсата на морални ценности, както и на липсата на полиция, и на обществена отговорност, но все пак, все пак. Двете дами, които споменаха този афоризъм пред мен в рамките на няколко дни само, имаха предвид, бедността на "българина", очевидно, като основна причина за кражбите на "хората". Тоест, ако си беден и си българин, ти е един вид, двойно повече позволено, че и с удивителна, да крадеш. Хихи, колеги, аз направо замрях - от един месец насам, имам един - единствен черен панталон, с който си ходим и за троп, и за гроп, или беше за хоп, и за троп)), тоест, водим се бедна, обаче, да си призная, никога не съм се сещала, да идем да краднем още един като него, от китайския мол?! Вярно е, че този мой панталон беше единственият модел, който ми стана тогава в мола, купен беше за 18 лева, въпреки, че някои мои измислени познати твърдят, че били 26, аз смятам, че той струваше 18, така го усещам душевно, което е показателно за моята разпиляност на беден човек, но и за богата ми душевност)), обаче, никога не съм си мислела, че както се суетях два часа да го избирам тоя панталон, мога да мушна в торбата още два поне?! Може би така са ме възпитали моите родители, които са ме научили, че кражбата например, на ябълки от градината, които отглеждаме още от детскте ми години, не е добра, и ни ощетява, защото ябълковият мармалад е важна зимнина, но може да се оставят няколко ябълки (и повече) за крадците на ябълки, а и освен това, може да се подари от реколтата). 
Бре, колеги, защо тогава крадат хората? На този въпрос не мога да отговоря, но със сигурност, не е поради бедност, тъй като не живеем в 15 век, когато крадците на хляб са били бесени на градския площад, тъй като хлябът е бил (поне този, който се е крадял) често от трапезата на господарите - нещо бяло, украсено, скъпо. Днес, законите са се променили, обществото се е развило, въпреки поговорката "За кокошка няма прошка, за милиони няма закони", се вижда, дето преди година в днеса писаха за някакво момче, което 17 пъти крало, ама каквото му попадне, и съдиите се чудят какво да го правят, че чак в сайтовете и по вестниците писаха за това. 
Иначе, аз съм много чувствителна по въпроса за кражбите, колеги, още от 2004 г., когато ми откраднаха дамската чанта, за което вече говорих в няколко постинга, когато, едвам не обявиха тази кражба, за промишлен шпионаж, тъй като в чантата ми се намираха мои дискети, за които аз твърде много се вайках пред полицейския инспектор в гр. Пловдив. Промишлен шпионаж или не, троля навремето написа едно възмутено писмо, колеги, до тогавашния премиер - г-н Симеон Сакскобургготски, в което изразявах чувства, твърде близки, макар и по-цветисти и литературно уредени, до тези на двете дами, за които става въпрос в този постинг. За жалост, не съм запазила това писмо, което не изпратих, поради някаква самомнителна причина, но на обратната страна на листа имаше дори и рисунка, мисля. В него ( в писмото)  се казваше, дето България ще стане нещастна и много злополучна държава, в която кражбата, о, какво нещастие, е толкова тъжно и често срещано престъпление... Леле, колеги, много ми беше мъчно за дреболийте в чантата, признавам си, каквато съм си празноглава, дори не помислих за 30-те лева в портмонето, още повече, че ми казаха от полицейското управление, че точно тази част от моя багаж, няма никакъв начин да бъде намерена, за разлика, например, от самото портмоне, а при по-добър късмет - и от самата чанта ( за жалост, кражбата беше осъществена от новак - едно циганско хлапе, което явно се е уплашило повече и от мене, хихи, да не го хванат). 
Оттогава насам, както е видно, схващанията ми за кражбата, са се развили, колеги, но, не мога да търпя нейния (на кражбата) лозунгов характер на понятийна употреба, и това си е. 
Иначе, хехе, и троля е крала, като малка. С моята братовчедка (конкретно братовчедката извърши почти цялата работа) задигнахме собственоръчно, в осем часа през нощта, едн клон от бора на съседката, за да го украсим за Коледа, и да зарадваме баба ми и дядо ми. Ясно си спомням, че и тогава, кражбата беше осъществена конкретно и ясно от братовчедката, която ловко се покатери на един крепен от мен стол на оградата, след това се прехвърли на дървото и започна да кърши клона, а аз, колеги, кой знае защо, запритичвах със стола от едната до другата страна на улицата, прикляквайки и кискайки се (вяроятно, от днешната ми гледна точка, смятайки, че съседката може да не види братовчедката, но стола - доказателсто, със сигурност; брей, още тогава съм била разузнавач по природа...?), докато накрая, моята братовчедка, не ми изсъска оглушително да се домъкна с тоя стол, за да слезе тя с клона на земята най-сетне. 
Поздрав за нея, по повод рожденния й ден на 9 юли, който отмина, но аз не съм забравила, честит рожден ден, Кундер! 








Гласувай:
3



1. planinitenabulgaria - Трябва да отидете при Венцивалери 1951 де Ви консултира психо-физиолого-
11.07.2018 08:02
гинекологчески. Той е имал толкова жени в жиивота си, колкото звезди има по небето, ще се справи и с Вашия казус, който е ясен - недоклащване. Има и по-гежки случаи - въобще непоклащвана. Щаквото Венци Ви каже изпълнете го, ще се оправите. А до срещата с него вземайте ударна доза циклопрогинова...
цитирай
2. milady - защо си пак...разчекната на п-ва, Дела Кумо дела, те качи,нали..
11.07.2018 13:55

РАЗГОВОР С BVEN

!!!
ето я пак..свинята..разклонена..и копирана по 1000
защо, ма!!
лудооо..
защо тъпчеш хората по главите..
вампир грозен, долен и..болен..
ще те извикам пред РПУ, Варна с компютъра в ръце
утре рано ти давам 3 имена
ще лежиш на дрти години..със циганите
аз ще те вкарам в пътя......
Изпратено: 13:52 От: milady
цитирай
3. lulchev - Некои съображния
11.07.2018 14:39
Формулата "хората крадат, защото са бедни" е много удобна, лесна, привидно логична. Тя е типичен продукт на едно виктимологично-сиромахомилско мислене, според което към жертвата не могат да се поставят никакви изисквания, на нея единствено се дължат обезщетения. А това мислене на свой ред може да бъде аргументирано добре със средствата на единствената научна философия, като се почне от аксиома първа, че битието определя съзнанието и се стигне научно обосновано до "експроприирайте експроприаторите".
И все пак да поясня, че да, ако човек е поставен в много тежка ситуация, може и да пооткрадне за да оживее. Сигурно и аз бих откраднал. Можем само да благодарим на Господ, ако не ни е дошло до главите да сме в такава ситуация. А също да кажа, че не е хубаво това, че много хора са докарани до бедност и че това е по-голямото зло. Това са ясни неща, никой не ги отрича. Но говорех за тези, които не са чак толкова бедни, обаче просто си им харесва краденето. Повечето хора са ненаситни (отвратителната рекламна индустрия също помага за това), искат всичко. И като нямат пари за всичко, започва се роптаенето, че са бедни. Ако имат две коли, бедни са, защото не могат да си позволят трета.
А и как в днешно време да убедиш аргументирано на някого, че не е хубаво да се краде? Това много трудно подлежи на аргументация. Популярните и лесни аргументи са добре известни, обаче е достатъчно да хвърлиш едно камъче за да ги събориш.
цитирай
4. lulchev - Малей, какво правим изобщо тука...
11.07.2018 14:43
Какви са се навъдили, а ние сме се загрижили защо крадат хората.
цитирай
5. blackpredator - хах,
11.07.2018 17:15
при теб дотук са коментирали нямащи нищо за открадване..
цитирай
6. nedovolen - За да врат в казана.
11.07.2018 17:22
За да врат в казана.
цитирай
7. ladylady - :)))))
11.07.2018 21:49

и.. моля моля без обиди…. и грозни инсинуации...

НЕ СЪМ НИЧИЯ ,,РАТАЙКИНЯ,НЕ МИЯ НИЧИИ ЗАДНИЦИ,ОСВЕН МОЯ СОБСТВЕН!!

ТОВА Е РЕЗИДЕНЦИЯТА ,В КОЯТО ЖИВЕЯ!!
В НАЙ-ПРЕСТИЖНИЯТ КВАРТАЛ НА ГРАДА
цитирай
8. barin - Здравей, eloiz. Според мен е от а...
15.07.2018 17:06
Здравей, eloiz. Според мен е от алчност и завист, защо друг има, а аз-не. Като не мога да си купя или позволя, по-добре да открадна. Има такива примитивни разсъждения. Всеки иска да има повече и колкото повече стават капиталите и влоговете, толкова повече се говори за пари. Бедните също отделят много време за размисъл и пари, защото гледат откъде да спестят. Поне аз така възприемам риторичния въпрос в заглавието. Нарушен е отдавна принципа на равенството, а и няма как да е иначе. Не може някой да работи, а друг, който го мързи да получава същото възнаграждение.
Поздрави!
цитирай
9. eloiz - Барин,
16.07.2018 13:31
у нас, в моя блок, крадат дори някои съседи, и то крадат....крушките за осветлението на етажите - е, вярно, навремето са ги крали, преди пет или десет години, интересно, сега защо не ги крадат, може да им се струват нищожни за крадене,а и след като всички предполагаха кои са, но никой не ги разкри... След това, крадяха всичко, което беше оставено незаключено в мазето. След това, крадяха от общата вода, за да си мият колите. Мен ме доядя, защото тези хора не бяха бедни като нас, бяха хора с добре уреден живот, с връзки, с възможности, вярно, средни, но все пак; да знаеш само, как същите тези хора, се смяха, когато ни откраднаха "на майтап", явно прохождащи автокрадци)), нарязаните и изхабени гуми на москвича навремето - даже полицията се смя, че било много смешно, но москвичът така си и остана пред блока без гуми, ние нямахме пари за други. И сега е същото, Барин, като че ли няма разлика - разправят разни хора по влакове и по гари, и по пазари, и къде ли не, че всички крадат и че трябва да се краде, и че сме били окрадени.
Лично аз никога не съм виждала беден крадец, не зная защо. Преди време видях във фейсбук една публикация за мъж, на когото бяха отрязали двата крака, човекът лежеше някъде в гр. Варна, проснат под сянката, една жена събираше средства, за да го преместят в дом в София, човекът й беше отказал левчета за хляб, дал й от нейнте пари, за да му купи - по памет го казвам. Искрено се надявам, да е намерил място в дома, в който отиваше, и да може да продължава да учи хората около себе си, какво е чест и достойнство.
цитирай
10. krumbelosvet - Разгеле
20.07.2018 15:02
Не ми се пишеше за краденето, щото СЕГА и ТУК Н И Щ О не може да се направи по въпроса.
А имам Ф У Н Д А М Е Н Т А Л Н О наблюдение, нещо като откритието на Хабъл за раздалечаването на галактиките. Не защо ПО ПРИНЦИП крадат НЯКОИ хора, а защо имаме ЕПИДЕМИЯ, не, а П А Н Д Е М И Я от крадене.
Медиите, да МЕДИИТЕ на първо място, ПОСЛЕ органите. Медиите обясняваха как са крали комунистите преди 10-ти. И започнаха да крадат "сините", като мистър 10%, Бог да го прости. После обясняваха как крадат комунистите СЛЕД 10-ти. И МНОЗИНА последваха "мистър 10%". Все повече. После започнаха да обясняват как крадат министриТЕ, депутатиТЕ, чиновнициТЕ, съдииТЕ, прокурориТЕ, до днес, всяка минута по ТВ го обясняват.
И от около година наблюдавам, как БЕЗУПРЕЧНИТЕ ДОСКОРО КАСИЕРКИ по магазини и даже в ТОТО-то, започват да измислат и да изпробват начини за дребни и по-едри кражби от клиента.
НЯМА ЛОША РЕКЛАМА.!!!
Имах познат склонен към кражба (знам защо, но за това друг път). Той искрено изповядваше, че не посягал поне в казармата (беше старшина), докато не чул, че някакъв генерал е крал. И започнал да отмъква всичко, което маже...
Май стига толкова. Който не иска, няма да разбере и от повече...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eloiz
Категория: Изкуство
Прочетен: 1651396
Постинги: 892
Коментари: 932
Гласове: 2596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031